SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), sayısal pazarlama dünyasında sık sık kullanılan dü mazmun. Fakat bu dü mazmun konuya bilge olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online tuzakışmutaş firmaları ve internetten satış yaratıcı e-tecim siteleri karınin eleştiri olan bu dü mazmun, yeni kitlelere yetişebilmek ve pazarda öne çıkabilmek adına önemlidir. Her dü mazmun da web sitelerinin kontrol motorlarındaki görünürlüğünü artırmaya yardımcı olabilir, fakat aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu yazgımızda çağ çağ birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM kavramını bir zaman henüz harisgurur ve bu arada inceleyelim.
SEM: Kontrol Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) evet da Türki olarak Kontrol Motoru Pazarlaması, markaların kontrol motorları üzerinde henüz görünür ve henüz ulaşılabilir olması karınin yapılan çtuzakışmalara denir.
Kontrol motoru reklamcılığı olarak da tanılamamlanan SEM, kontrol motorlarında ücretli reklam gururı gerçekleştirilerek web sitelerinde gidiş geliş artışı ustalıklemlerinin hepsine denir. En pop ve kesif kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Marka bilinirliğini ve bellik kıymetini artırmaya yönelik bir çtuzakışma olan SEM, alıcı kitlesini geliştirmek açısından da berenarı önemlidir. Başkaca SEM çtuzakışmaları ile trafiğinizi entelekt arttırma şansı yakalayabilirsiniz.
Kontrol Motoru Optimizasyonu olarak da bilinen SEO çtuzakışmaları ise SEM’in tersine ücretsiz çtuzakışmalardır. SEM belli bir bütçe karınin maruz reklamları kapsarken SEO çtuzakışmaları belli anahtar kelimelerde kalıcı bir yükseliş elde buyurmak karınin yapılan çtuzakışmalardır. Gelin, bu karşıtlaştırmayı bir zaman henüz harisgurur.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çtuzakışmaları arasındaki ayırt; mafevkda da belirttiğimiz üzere SEM’in belli bir ücret karşıtlığında, SEO’nun ise karınerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde bünyelabilmesidir. Doğrusu SEO karınin en özellikle içeriği üretirken harcanan maliyet haricinde başarım göstermesi karınin yeni bir ödeme bünyelmaz.
Bunun haricinde bir önemli ayırt da hızdır. SEM çtuzakışmalarında sonucu henüz hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi gücük müddet içinde artırabilirsiniz. Bunun tersine SEO çtuzakışmaları ise uzun soluklu çtuzakışmalardır. SEO çtuzakışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri etap etap yapmalısınız.
Bu dü sayısal pazarlama mazmunı arasındaki bir özge önemli ayırt da doğallıktır. SEM çtuzakışmaları ücretli reklam çtuzakışmaları başüstüneğu karınin doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Fakat SEO çtuzakışmalarında bu perese farklıdır. SEO çtuzakışmaları henüz katıksız icraatı kapsar ve sitenize henüz uzvi bir gidiş geliş dürüstışı esenlar.
Bu dü mazmun, karınerik itibarıyla da ayrımlılık gösterir. SEO çtuzakışmalarındaki karınerikler kullanıcı deneyimini artırmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. Doğrusu henüz çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çtuzakışmalarında ise amaç henüz ticari başüstüneğu karınin karınerikler SEO çtuzakışmalarındaki kadar olmayabilir.
Fakat bu kabul etmek bileğildir ki SEM karınerikleri kalitesizdir. Sadece dü mazmun arasındaki karınerik konseptleri ve odaklar farklıdır. Başkaca belirtmekte yarar var: Bu dü kavramdan biri diğerinden henüz uz evet da henüz üstün bileğildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve ihtiyaçlarına gereğince ikisinden bile faydalanılabilir.
Ovamızın burada sonuna geliyoruz, fakat okumaya devam buyurmak istiyorsanız Pandemi Sürecinde Mütebeddil Bitiren Davranışları: Sayısal Tahavvülün Yükselişi yazgımıza geçebilirsiniz.